Persbericht Tuin van Noord

• car01
  • car02
  • car03

Bouw Huis van Bewaring en Kapel gegund aan BIK Bouw.
BIK BOUW UIT BARENDRECHT BOUWT 31 APPARTEMENTEN HUIS VAN BEWARING EN 8 WONINGEN IN DE VOORMALIGE KAPEL.

BIK bouw uit Barendrecht heeft de opdracht gekregen voor de bouw van de 31 appartementen in het Huis van Bewaring (fase 2) en de 8 woningen in de voormalige kapel (fase 4) van Tuin van Noord; de transformatie van de voormalige Noordsingel gevangenis te Rotterdam. Afgelopen week tekenden Robin Dijkgraaf (directeur HD Groep) en Jasper Sluimer (directeur BIK bouw) de projectovereenkomsten.

In het Huis van Bewaring komen in totaal 31 appartementen variërend in grootte van circa 45 m2 tot circa 73 m2, verdeeld over 4 woonlagen. Het Huis van Bewaring is een bijzonder project waar verbouw en nieuwbouw samen komen. Een gedeelte van het Huis van Bewaring blijft bestaan en is dus bestaande bouw. Hierin komen 7 appartementen. De gevel, fundering en de verdiepingsvloeren van dit gedeelte blijven zoveel mogelijk gehandhaafd waardoor de historische uitstraling in tact blijft. De plek waar de 24 appartementen komen, wordt sloop-nieuwbouw. Het Huis van Bewaring wordt medio november gesloopt en naar verwachting start de bouw in het eerste kwartaal van 2019. Inmiddels zijn de verkoopgesprekken met de potentiële kopers in volle gang.

De voormalige kapel is beschermd stadsgezicht. In de kapel worden 8 woningen gerealiseerd. Er zijn vijf woningtypes van circa 100 m2 woonoppervlak, twee woningtypes van circa 160 m2 en één woning van circa 85 m2 woonoppervlak. Naar verwachting start de transformatie van de kapel in het eerste kwartaal van 2019. De verkoop van de acht woningen is onlangs gestart.

Tuin van Noord
Tuin van Noord is een bijzonder project waar met respect voor de rijke historie wordt gebouwd aan een nieuwe toekomst. Tuin van Noord is een ontwikkeling van HD Groep. HD heeft ruime ervaring met binnenstedelijke herontwikkelingen. Door deze diepgaande en actuele kennis van de vastgoed- en bouwmarkt is HD in staat dergelijke complexe projecten optimaal te ontwikkelen en te realiseren.

BIK bouw
BIK bouw wil bij hun opdrachtgevers, bouwpartners, bewoners en medewerkers bekend staan als een betrouwbare partij voor renovatie- en nieuwbouwprojecten waarbij zowel fysieke als sociale kwaliteiten gevraagd worden. Door samen met hun partners de verantwoordelijkheid te nemen en de financiële zekerheid te bieden, ontstaat er een samenwerkingsvorm die gebaseerd is op gelijkheid. Alleen op deze wijze is het mogelijk voor partijen het collectieve doel voor te laten gaan op haar individuele doelstellingen. Partners brengen hun maximale kennis en kunde in om ieder project succesvol te laten verlopen.

Lees alle plannen op www.tuinvannoord.nl
Klik hier voor inschrijving nieuwsbrief.

Tuin van Noord B.V.
Een ontwikkeling van HD Groep